شناسهٔ خبر: 151509 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همایش ملی مدیریت انرژی در ساختمان استان اصفهان برگزار شد

در راستای مصرف انرزی اصفهان همایش ملی مدیریت انرژی در ساختمان توسط دبیرخانه بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان استان اصفهان برگزار شده و تا روز جمعه ۱۰ آذرماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ اولین روز از همایش ملی «مدیریت انرژی در ساختمان» در استان اصفهان توسط اداره کل راه و شهرسازی استان در چهارچوب دبیرخانه بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان برگزار شد.  

این همایش از روز چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ با حضور حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی،   حمزه شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر مقامات کشوری و استانی آغاز و تا روز جمعه ۱۰ آذر ماه جاری ادامه دارد.  

همایش ملی «مدیریت انرژی در ساختمان» دارای امتیاز اخذ گواهی جهت تمدید و ارتقا پروانه اشتغال به کار مهندسی است و مرتبط با رشته های چهارگانه عمران (نظارت)، معماری (نظارت و طراحی)، برق (نظارت و طراحی) و مکانیک (نظارت و طراحی) بوده و افرادی که در این همایش به صورت حضوری یا غیر حضوری شرکت و آزمون حضوری پایان دوره را با موفقیت سپری کنند گواهی آموزشی پایان همایش را دریافت می کند که قابل قبول جهت ارتقا یا تمدید پروانه در کل کشور است.   

آزمون مرتبط با این همایش به صورت حضوری در محل نظام مهندسی ساختمان هر استان در روز پنجشنبه ۲۳ آذر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۶ برگزار می شود.  

محورهای همایش شامل ویرایش جدید مبحث مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان، کاربرد انرژی های تجدید پذیر در ساختمان، مدل سازی و رتبه بندی ساختمان ها، انواع ساختمان های پایدار، مدیریت و ممیزی انرژی در ساختمانها، نقش بهره وری و بازیافت آب در ساختمان پایدار، مصالح و تجهیزات نوین ساختمانی در بهینه سازی مصرف انرژی، معماری و شهرسازی پایدار و اقلیم، راهکار توسعه و پیاده سازی BIM در صنعت ساخت، نقش ساختمان های هوشمند در بهره وری انرژی و نقش و جایگاه سیاست گذاری بخش حاکمیتی، دولتی و خصوصی در بهینه سازی مصرف انرژی است.